diumenge, 9 de desembre del 2012

Biberons

El món dels biberons és una autèntica odissea. Jo no tenia pensat donar-li bibe, volia donar el pit fins que comencés amb els cereals, fruita etc. Però només vaig poder fer-ho 1 mes, juntament amb complement de bibe, perquè no hi havia manera de tenir llet, com costa que funcionin els pits! I quin dolor més horrible...
Doncs res, que a l'hospital ja li van donar suplement i de cop em vaig trobar a casa sense biberó. Vaig rebuscar entre les canastretes que m'havien regalat i sort que n'hi havia un. Ma mare va anar volant a la farmàcia a comprar-ne un altre i la meva tia em va regalar un esterilitzador.
Dies després vaig anar a comprar-ne de més grandets i anti-còlics, ja que la pediatra em va dir que a partir de les 2 setmanes els nadons podien patir-ne. Oh, no, sisplau. Doncs sí, el petit mig-guiri va tenir còlics durant poc més de 3 mesos. Això vol dir plors constants i mal de panxa cap a la tarda i nit. Hem passejat amb el nen boca avall, li hem fet massatges, li hem donat camamilla, gotes, medecines. Res, els còlics es poden alleujar però no fer-los desaparèixer.
Per tant, vaig comprar un parell de bibes anticòlics per evitar que la criatura agafés aire, i li feia fer el rot hipo-huracanat després de menjar per facilitar el tema també. S'han de diferenciar nivells.
- Nivell 1, bibes anti-còlics:
Són els més cars, 12-15 euros cadascún. El primer és de la farmàcia, el de Dr. Browns, molt mono ell. El pitjor d'aquests bibes és que tenen moltes peces i com els nadons mengen cada 2-3 hores et passes el dia rentant. Així són desmuntats i muntats:




El segon que vaig comprar, en una botiga especialitzada en tot per nens, va ser el Bebé Due Medic, també amb molt bona propaganda:




Tots dos tenen una cànula que és una mena de vàlvula per expulsar l'aire; la de Bebe Due a més té l'extrem lila perquè canvia de color si la llet està massa calenta (es posa rosa), molt intel·ligent ell.
Moltes peces, molta estona netejant-los, però sembla que van prou bé. A les fotos que poso falten el caputxó i unes tapes que porten tots per posar entre la tetina i l'ampolla per quan el portes a la bossa, així evites que s'escapi líquid. Casi ná!

- Nivell 2, bibes clàssics:
Són els de tota la vida, o sigui, tetina i ampolla. Però ara totes les marques et diuen que la tetina té la forma tal i qual feta per blablabla que evita els còlics. Són menys cars, 9-12 euros (n'hi ha de més barats i tot, depèn de la marca i on es comprin); jo tinc aquests models:



Avent té molt bona fama també i es renta fàcilment, chachi.



Suavinex té els bibes més actractius, parlant de disseny, i una mica millor de preu, m'encanten.
Cada marca té les seves tetines, de diferent forma. Hi ha nadons que rebutgen algunes i d'altres no, i s'ha d'anar provant o donar-li sempre aquella que li agrada. Jo tinc sort i al meu li agraden totes.
El tema tetines també és un món; jo pensava que sempre s'utilitzava la mateixa fins que es gastava o feia malbé, però no, s'ha d'anar canviar per augmentar el flux de la llet ja que els nadons cada cop necessiten que ragi més. Apa, a gastar més. Ja veieu, una ruïna això dels biberons!
Jo ja estic al nivell 3, i us ho explicaré un altre dia, només us avanço que els bibes també s'han de canviar cap als 4-5 mesos perquè mengen tanta quantitat que ja no cap en 260ml (o 270) que tenen de capacitat. Buf!

*

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...